zoom outzoom in  μέγεθος γραμματοσειράς
>> Συμμετοχή της ΔΕΠΑ στο Συνέδριο του Economist «Investment Energy Summit – Greece, Cyprus, Israel»
28/03/2012

Το «Investment Energy SummitGreece, Cyprus, Israel»του Economist πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, 28-29 Μαρτίου 2012, υπό τη αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου. Με την παρουσία τους τίμησαν την εκδήλωση αξιωματούχοι της ελληνικής, της κυπριακής και της ισραηλινής κυβέρνησης καθώς και στελέχη ξένων και εγχώριων εταιρειών από τον χώρο της ενέργειας και του πετρελαίου. Ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε η συμμετοχή των κ.κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, Υπουργού ΠΕΚΑ, Ν. Συλικιώτη, Υπουργού Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου και UziLandau, Υπουργού Ενέργειας και Υδάτινων Πόρων του Ισραήλ. Τις εργασίες του συνεδρίου ακολούθησε επίσημο γεύμα, με ομιλητή τον Πρέσβη και Ειδικό Απεσταλμένο του Υπουργείου Εξωτερικών των Η.Π.Α. για θέματα ενέργειας στην Ευρασία, κ. Richard Morningstar.

Το εν λόγω συνέδριο αποτέλεσε ιδιαίτερη ευκαιρία για την ανάπτυξη συζητήσεων υπό το πρίσμα της δημιουργίας ενός τρίτου πόλου ενεργειακής τροφοδότησης της Ευρώπης, στα πλαίσια της εκμετάλλευσης της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ και με γνώμονα τον επανασχεδιασμό του ενεργειακού χάρτη της Ν.Α. Ευρώπης. Παράλληλα, έγινε αναφορά στις επενδυτικές δυνατότητες στην συγκεκριμένη περιοχή, λόγω της ιδιαίτερης γεωστρατηγικής της σημασίας, στις προοπτικές και στις τρέχουσες εξελίξεις διεθνών ενεργειακών προγραμμάτωνόπως οι αγωγοί ITGI και IGB.

Την ΔΕΠΑ εκπροσώπησε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος, κ. Χάρης Σαχίνης, ο οποίος κατά την διάρκεια της ομιλίας του τόνισε την δυνατότητα τεχνικής κατασκευής και λειτουργίας ενός αγωγού φυσικού αερίου από την Κύπρο στην Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι η Ε.Ε. θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει ένα ανάλογο έργο, το οποίο θα μετέφερε ενεργειακούς πόρους προς την Ευρώπη. Τέλος, αναφερόμενος στην επιλογή των πλοίων LNG, χαρακτήρισε υψηλού κόστους τις εγκαταστάσεις που απαιτούνται, δίνοντας έμφαση στο χαμηλότερο κατά 37% τελικό κόστος δημιουργίας του αγωγού.

Παρουσίαση κ. Χάρη Σαχίνη / Economist 28.3.2012

Επιστροφή